אירוע בר מצווה באחת הערים הקדושות ליהדות, צפת

אירוע בר מצווה באחת הערים הקדושות ליהדות, צפת

צפת העיר הקסומה. ככה אני תמיד קראתי לה. התמזל מזלי לעבוד בעיר המיוחדת הזאת יותר מארבע שנים ובמהלך כל התקופה הזאת היתה הרגשה מיוחדת של רוחניות, של התעלות אפילו. אין לי הסבר לכך. כל פעם שעליתי במעלה הדרכים המתפתלות לתוך העיר וצפיתי בנופים המרהיבים של הרי הגליל, הרגשתי "מחוברת"…
בתקופה הזאת פגשתי הרבה מאנשי צפת וביקרתי במקומות המיוחדים של העיר. העיר תמיד היתה אחת מהערים הרוחניות של היהדות ולכן חשיבות מיוחדת ישנה לביקור בעיר לאירועים מיוחדים, אירועי "מעבר" נאמר. אירוע ה"חלקה", אירוע הבר מצווה, חתונה.
אירוע הבר מצווה בצפת, זו חוויה שאין דומה לה.
החיבור למסורת וליהדות, פה, בעיר הקדושה ליהדות, הוא חזק במיוחד והחוויה תהיה אינטנסיבית יותר. הטקס בבית הכנסת העתיק של צפת, ששורשיו נטועים עוד אי שם במאה ה-14, עם העיצוב האוטנטי, התקרות הגבוהות והקשתות הרבות. בסיום הטקס, כל משתתפי האירוע יצאו לתהלוכה בסמטאות העיר הצרים, עם ילד הבר מצווה בראש התהלוכה. נושאי החופה יחזיקו מעל ראשו את החופה ולצידו יהיו בני המשפחה והחברים הקרובים. מתופפים ומנגני כליזמרים יתהלכו לצד החוגגים ויהפכו את האריוע לשמח במיוחד. בסיום התהלוכה, תמתין סעודה טעימה באחד ממקומות אירוח האוטנטיים באיזור העיר העתיקה.
ישנם מארגני אירועים רבים הפועלים בצפת, שיעזרו לארגן אירוע אוטנטי ומיוחד, שגם אתם וגם האורחים שלכם יזכרו להרבה זמן.
הנה לכם מספר טיפים והמלצות באירגון אירוע בר המצווה בצפת:
– עונת החורף בעיר, הינה עונה בה לא מומלץ לעשות את תהלוכות הבר מצווה. צפת הוא אחד המקומות הבודדים בישראל בהם יורד שלג וישנה סכנת החלקה.
– אם אתם מגיעים עם ההסעה, תוודאו כי הנהג יודע ומכיר את רחובותיה של צפת. הסמטאות הצרות ומחסור בחניה מסודרת יעכבו אתכם בהגעה לאירוע.
– ישנם 2 בתי כנסת עיקריים בצפת שעורכים את אירועי הבר מצווה. ימי הטקסים בבתי הכנסת הללו הם ימי שני וחמישי בלבד. מומלץ לתאם את התאריך אותו אתם רוצים לשריין, מספיק זמן מראש.
– תגיעו עם נעליים נוחות. הסימטאות בהם מתקיימות התהלוכות, הן סמטאות אבן עתיקות.
– תימנעו מלהגיע לצפת בצמוד לימי החג ל"ג בעומר ותאריכי הכלייזמרים המתקיימים כל שנה באמצע חודש אוגוסט. אתם תתקשו למצוא מקום אירוח והמחירים יהיו גבוהים מהרגיל.
למגיעים מרחוק, מומלץ לבדוק מספיק זמן מראש מקום אירוח למשפחה, מאחר ואין הרבה מקומות אירוח באיזור צפת.
המלון היחידי הממוקם בצמוד לעיר העתיקה של צפת הינו מלון רות צפת מרשת מלונות דן, מלון בוטיק מדהים עם מבנים עתיקים בחלקם ונמצא בכניסה לעיר העתיקה צפת.
לבדיקת זמינות מלון רות צפת מרשת מלונות דן
אפשרות נוספת לאירוח, זה לבדוק את הצימרים או מתחמי הצימרים שיש בשפע באיזור העיר העתיקה. ביניהם, הקרובים ביותר לעיר העתיקה הם The Way Inn ובית האומנים.
לבדיקת זמינות צימרים בצמוד לעיר העתיקה צפת
כמובן, ההמלצה הכי חשובה תהיה, זה למצוא את איש המקצוע המתאים ביותר עבורכם, שידאג לכל הפרטים הגדולים והקטנים.

רוצים שאנשי מקצוע הטובים מהתחום יפנו אליכם? תכתבו לנו

תמונות להמחשה בלבד
קרדיט תמונות: בן פרידמן

 

שליחת טופס

    למידע נוסף