סטרימרים – כן או לא ולמה?

סטרימרים – כן או לא ולמה?

גוגל טי וי כרומקסט

אתם בטוח שמעתם את המילה הלועזית הזאת – סטרימר. מילה שאנו שומעים יותר ויותר. הדור הצעיר כמובן ירים גבה בשלב זה ויגיד – מי לא מכיר ולא יודע… אבל בכל אופן, בואו נעשה סדר בעניין.
אז קודם כול מה זה סטרימר? ועדיף בשפה הפשוטה.
סטרימר זהו מכשיר קטן ונפלא שיכול לחסוך לכם כסף רב על תשלומים חודשיים על השכרת מכשיר ממיר מחברות טלוויזיה בכבלים או בלוויין ואף חשוב יותר, יכול לחסוך לכם שעות של כאב ראש של המתנה לנציגי השירות של החברות הללו.
טלויזיות "לא חכמות" יכולות להתחבר דרך הסטרימר שלכם לכל ענקיות הסטרימינג כמו: נטפליקס, אמזון פריים, יוטיוב, דיסני פלוס, משחקים ועוד ועוד. וכל זה מתי שבא לכם.
הסטרימרים פשוטים להפעלה ואפילו הסבא שלכם, לקראת הפעם העשירית, יצליח להשתמש בו לבדו – תגידו תודה אחרי זה .
אז מה חשוב לבדוק כאשר בוחרים סטרימר? תעשו לכם צ'ק ליסט לפני שאתם יוצאים לקניות!
תמיכה בפורמטים (חשוב לבדוק שהפורמטים שהסטרימר תומך בהם מתאים לצרכים שלכם), זה כולל פורמט וידאו, אודיו, תלת מימד, כתוביות ועוד. חשוב מאוד לשים לב לדבר האחרון – הכתוביות. חלק מהמכשירים לא תומכים בעברית ולכן אם התרגום או הדיבוב חשובים לכם – שימו לב לנושא זה בזמן רכישת הסטרימר.
תכונות צפיה – יחס תמונה, כיול תמונה, שומר מסך, סינכרון, כתוביות ועוד. תכינו רשימה של הדברים החשובים לכם ותשאלו, תשאלו, תשאלו. חשוב מאוד שתבדקו את היכולות של הטלויזיה שלכם שלא תרכשו מכשיר סטרימר מתקדם מדי עבור הטלויזיה שלכם.
מקורות התוכן – קווי, אלחוטי, קונן קשיח או אפילו די.וי. די שכמעט יצא מחיינו.
זיכרון ומעבד – אם אתם מתכננים לצפות בכל אפשרויות הסטרימינג הקיימות, אולי כדאי מאוד שתשימו דגש על גודל הזיכרון של המכשיר ויכולות המעבד של המכשיר.
נוחות – תבדקו מה הגודל והמשקל של המכשיר, האם יש כפתורי הפעלה על המכשיר, האם יש שלט רחוק והאם הוא נוח להפעלה, האם יש מאוורר פנימי וכמובן לא לשכוח מה הם התכנים והממשק של המכשיר. תוודאו שהמכשיר לא יהיה מסובך לשימוש לכל משתמשי המכשיר והאם אתם מעוניינים באופציה מתקדמת של חיבור הסטרימר באפליקציה לטלפון הנייד שלכם.
חיבורים – כמובן כל סטרימר בא עם חיבורים שונים, אך הרוב מגיע עם חיבורים בסיסיים שיש ברוב המכשירים ושמתאימים לרוב מכשירי הטלויזיה. מה שחשוב עבורכם זה לוודא שהחיבורים שיש בסטרימר הספציפי שבחרתם יתאימו למכשיר הטלוויזיה שיש לכם (גם וידאו וגם אודיו) ולסוג החיבורים להעברת הנתונים שאתם צריכים (רשת קווית, USB, קורא כרטיסים ועוד). החלק הזה חשוב ביותר אם לא ממש בא לכם לגלות שבדקתם הכל חוץ מהחיבור עצמו לטלויזיה או לרשת.
תכונות מתקדמות – ואם כבר בחרתם הכול אבל אתם רוצים ללכת עוד צד אחד קדימה, תבדקו על הדרך, אולי המכשיר גם כולל תכונה מתקדמת כמו חיבור לדפדפן האינטרנט או אפילו הקלטה, אף על פי שבימינו זה לא משהו שצריך לבסס החלטת הקניה של סטרימר על פיה.
שניה לפני שאתם יוצאים מהחנות כרוכשים מאושרים של סטרימר תבדקו רק שיש אחריות ותמיכה למכשיר על ידי המוכר, שיש בידיכם את כל האביזרים הנלווים שצריך, דוגמת כבל HDMI ואתם יודעים מה לעשות איתו.
שלב זה של רכישה, כדאי מאוד שסבא ייקח את הנכד לשופינג איתו יחד כדי שהחיבור יתבצע נכון בהמשך.
________________
אגב, האם אתם יודעים מה המילה העיברית לסטרימר? מזרים מדיה. סתם, לידיעה.