המדריך לחו"ל – טסים לחו"ל לא לשכוח ביטוח

המדריך לחו"ל – טסים לחו"ל לא לשכוח ביטוח

פספורט כארד ואתם בטוחים

טסים לחו"ל ?? לא לשכוח פספורט כארד

המזוודה לא הגיעה?
נגנב הסלולארי או רכוש אחר?
צריכים לראות רופא, או, חלילה אישפוז?
חייבים לקצר את הנסיעה מסיבות רפואיות או אחרת?
מה עושים?

המדריך המקוצר לטיפול בתביעת ביטוח בחו"ל, לפניכם.
אז מה עושים כש…
• המזוודה לא הגיעה:
הכל מתחיל עוד בנתב"ג – הקפידו שידביקו את הספח הקטן מתו הזיהוי שמודבק למזוודה, בדרכון שלכם, או על הבורדינג פס. בלי זה, אין הוכחה ששלחתם מזוודה.
אתם האחרונים ליד המסוע ואין זכר למזוודה, ברכות, הצטרפתם למועדון. פנו מיידית לחלון ה"אבידות ומציאות" שנמצא בסמוך.
קבלו אישור שהמזוודה לא הגיעה.
זו הדרך היחידה שמה שלא הגיע, יוכל "לאתר" אתכם, וגם האסמכתא היחידה מול חברת הביטוח.
צרו קשר דרך האפליקציה של החברה בה ביטחתם. יש מי שיטעין לכם את הכרטיס, יש מי שיפעיל את הכרטיס האינטרנטי שברשותכם, יש מי שיעביר לכם בביט או באשראי כסף כנגד חשבוניות.
חשוב!!! חברת הביטוח מכסה סכומים להצטיידות ראשונית בלבד!!!
תשכחו מלקנות חליפת ארמאני ונעלי פראדה.
הכיסוי נע בין 150$ ל 200$, ולפעמים, יש השתתפות עצמית של 50$, תלוי מי המבטח.
זה לא משנה אם מה שהיה לכם במזוודה הם הבגדים שהתכוונתם לזרוק בטיול או יהלומי המלכה (לא מומלץ), סכום הפיצוי יהיה אחיד.
בחלק נכבד מהמקרים, לפחות עד הבעיות בשדות בשנה האחרונה, המזוודה מגיעה בתוך 24-48 שעות.
ואם היא לא הגיעה בכלל? הכתובת הראשונה אינה חברת הביטוח, אלא, חברת התעופה.
חוקית, הם אחראים למטען שנעלם.
רק לאחר מיצוי ההליך מול חברת התעופה, אפשר לפנות לחברת הביטוח ולהתחיל הליך תביעה.
אין כיסוי למזוודה שהתעכבה בדרך חזרה לארץ.
סיכום: פתק בנתב"ג, טופס משדה"ת בו נחתתם, קשר מהיר לחברת הביטוח (ברוב המקרים), הבנה שהכיסוי בסיסי להצטיידות ראשונית, מיצוי ההליך עם חברת התעופה אם המטען "נעלם".
טיפ חשוב!!! טסים לסקי? המעיל ומכנסי הגלישה, בטרולי, לא לשלוח לבטן המטוס. הכל ניתן לשכור, ברוב האתרים, לא לבוש. עלות ההשכרה לא תכוסה.
• גניבה של מכשיר סלולארי, מחשב, מצלמה או פריט יקר ערך:
בכל מקרה של גניבה (לעיתים גם אבדן) חייבים, חייבים, חייבים לפנות למשטרה. לא פניתם? לא קרה.
בחלק מהמקרים, מדובר בבזבוז זמן יקר מהנסיעה. זה ידוע, והרבה פעמים מהווה סינון של תלונות שווא (תתפלאו, יש כאלה).
בחלק מחברות הביטוח, לא יפצו אם הייתם "רשלנים", למשל, אם השארתם תיקים בבגאז' רכב בנאפולי, ופרצו לרכב.
מרגיז? מקומם? נכון.
אבל, חברת הביטוח מצפה שתנקטו בצעדים למניעת הגניבה.
בחלק מהמקרים, תידרשו להציג קבלות קניה של הפריטים שציינתם שנגנבו.
כן, לא תמיד יש, ובכ"ז, מי מונע מנוסעים לספר שנגנבו מהם פריטים שמעולם לא היו ברשותם?
ודאו שאתם רוכשים כיסוי נוסף לסלולארי ( כ 1.5$ בערך ליום, בנוסף) ולמחשב (עוד 0.5$-1$) וציינו מהו המכשיר שלקחתם איתכם (דגם, יצרן, שנת ייצור).
לא ביטחתם? אין כיסוי!!!
נוסעים עם תכשיטים יקרים? מצלמות ועדשות? חפצי קודש יקרים? בטחו אותם דרך פוליסת ביטוח הדירה שלכם, בהרחבת "כל הסיכונים כולל חו"ל", הכיסוי יהיה הרבה יותר גבוה והתוספת לא גדולה. סוכן ביטוח הדירה הוא הכתובת.
זיכרו. פוליסת ביטוח הנסיעות היא בעיקרה, פוליסה לסיבוכים רפואיים.
מרבית התשלום מופנה לצורך זה, וכיסוי המטען (כבודה) הוא חלקיק קטן בלבד.
סיכום: תלונה במשטרה, מציאת קבלות, וידוא שיש כיסוי נוסף לסלולארי ומחשב, העדפה לביטוח במסגרת פוליסת הדירה בהרחבת "כל הסיכונים".
בשבוע הבא, נעלה מדריך לשימוש בכיסוי ביטול השתתפות עצמית בעת שכירת רכב ואירועים רפואיים כמו איתור וחילוץ, צורך ברופא ואישפוז.
מה אגיד לכם? שלא נצטרך.
וכמו תמיד, ההמלצה היא להיות מבוטח ע"י איש מקצוע.
זה פחות חשוב אם לא מגיעה מזוודה, זה קריטי בעת אירוע מורכב, הבדל עצום, באותו מחיר.

אז לפני שטסים הזמינו פספורטכארד על כל צרה שלא תבוא.

שליחת טופס